PRACA: Specjalista ds. BHP (Olsztyn, warmińsko-mazurskie plus jednostki zamiejscowe)

Do Instytutu Rybactwa Śródlądowego im. S. Sakowicza – Państwowego Instytutu Badawczego poszukujemy osoby do pracy na stanowisku:

SPECJALISTA DS. BHP

Miejsce pracy: warmińsko-mazurskie / Olsztyn
plus jednostki zamiejscowe

 

Opis stanowiska

Instytut Rybactwa Śródlądowego im. S. Sakowicza - Państwowy Instytut Badawczy (IRS-PIB) w Olsztynie jest jednostką naukowo-badawczą, od ponad 70 lat ściśle związaną w zakresie swoich kompetencji z rybacką gospodarką śródlądową. Wykonuje prace naukowo-badawcze i wdrożeniowe, opracowuje studia i ekspertyzy oraz udziela konsultacji i doradztwa. Realizuje szereg projektów krajowych i międzynarodowych.

 

Do głównych obowiązków będzie należało:  

  • Realizacja zadań służby BHP w IRS-PIB,
  • Wypełnianie obowiązków służby BHP zawartych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. 1997 nr 109 poz.704) z późniejszymi zmianami,
  • Prowadzenie wymaganej dokumentacji BHP zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz procedurami wewnętrznymi,
  • Udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów, ORZ i instrukcji BHP,
  • Przeprowadzanie szkoleń wstępnych i okresowych z zakresu BHP,
  • Kontrolowanie i bieżące raportowanie stwierdzonych zagrożeń,
  • Podejmowanie działań doskonalących procesy BHP, ukierunkowanych na budowanie organizacji o wysokich standardach.
  • Kompleksowa współpraca z podwykonawcami w zakresie BHP i jakości zlecanych prac.
  • Udział w aktualizowaniu oceny ryzyka zawodowego.

 

Wymagania

  • Praktyczna znajomości przepisów prawnych w zakresie BHP, PPOŻ oraz umiejętność stosowania ich w praktyce,
  • Doświadczenie zawodowe na stanowisku Specjalisty ds. BHP lub pokrewnym (min. 2 lata),
  • Wykształcenie wyższe kierunkowe lub studia podyplomowe w zakresie BHP,
  • Bardzo dobra znajomość pakietu MS Office,
  • Samodzielność oraz umiejętność pracy z ludźmi na różnych szczeblach organizacyjnych,

 

Mile widziane

  • Znajomość języka angielskiego w stopniu dobrym (min. poziom B1),
  • Posiadanie uprawnień inspektora ochrony przeciwpożarowej,
  • Ukończenie kursu kwalifikowanego pierwszej pomocy.

 

Oferujemy

  • pracę w stabilnym Instytucie o ugruntowanej pozycji naukowo-badawczej,
  • stabilne zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
  • możliwość zdobywania doświadczenia zawodowego,
  • przyjazną atmosferę pracy.

 

Wykaz dokumentów wymaganych od kandydatów:

  • C-V i list motywacyjny,
  • kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
  • kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe,
  • oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby konkursu.

 

Termin i miejsce składania dokumentów:

  • dokumenty należy złożyć do 15 stycznia 2025 r.,
  • decyduje data stempla pocztowego/osobistego dostarczenia oferty do Instytutu,
  • miejsce składania dokumentów:

                        Instytut Rybactwa Śródlądowego im. Stanisława Sakowicza – Państwowy Instytut Badawczy

                        ul. Oczapowskiego 10, 10-719 Olsztyn

                        z dopiskiem na kopercie – nabór na stanowisko Specjalista ds. BHP

Zatrudnienie jest przewidziane najpóźniej od stycznia 2025 r.

 

 

Załącznik nr 1

Klauzula zgody
Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) oraz art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO), w związku z art. 221a i art. 221b ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych zawartych w złożonych dokumentach aplikacyjnych przez administratora danych (pracodawcę) w celach związanych z rekrutacją.

Informacje o przetwarzaniu danych osobowych

Kto jest administratorem danych Państwa danych osobowych?
Instytut Rybactwa Śródlądowego im. Stanisława Sakowicza - Państwowy Instytut Badawczy, ul. Oczapowskiego 10, 10-719 Olsztyn, REGON 000080192, NIP 7390202079, KRS 0000095026, tel. +48 89 524 01 71, email: irs@infish.com.pl

Kto pełni funkcję inspektora ochrony danych?
Tomasz Trzciałkowski
email: kontakt@idpo.pl

W jakim celu administrator danych przetwarza dane osobowe, oraz jaka jest podstawa prawna przetwarzania?
Dane osobowe kandydata do pracy - w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy - będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), natomiast inne dane wykraczające poza wskazany zakres, na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie. Podstawą prawną przetwarzania danych są przepisy prawa pracy: art. 22[1] i 22[1a] ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy.

Jakie są prawnie uzasadnione interesy realizowane przez administratora lub przez stronę trzecią?
W kontekście rekrutacji nie ma miejsca prawnie uzasadniony interes administratora.

Czy istnieją odbiorcy danych osobowych? Jakie są kategorie odbiorców?
Odbiorcami danych osobowych kandydatów będą podmioty uprawnione na mocy przepisów prawa lub podmioty przetwarzające w imieniu administratora, na postawie zawartej umowy, w tym między innymi: kancelarie prawne i firmy świadczące usługi doradztwa prawnego oraz podmioty świadczące administratorowi danych usługi informatyczne.

Czy administrator danych przekazuje dane osobowe do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej?
Nie. Administrator danych przetwarza dane osobowe jedynie na obszarze EOG.

Przez jaki okres dane osobowe będą przechowywane?
Dane osobowe kandydata zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji, a następnie usunięte, poza przypadkiem związanym z zatrudnieniem kandydata.

Jakie prawa przysługują Państwu na mocy RODO?
Kandydat posiada następujące prawa:
1) prawo dostępu do swoich danych;
2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
4) prawo do usunięcia danych osobowych (w zakresie danych przetwarzanych na podstawie zgody);
5) prawo do wniesienia skargi do Prezes UODO (w formie i na zasadach określonych na stronie Urzędu pod adresem: https://uodo.gov.pl/pl/83/155)
6) prawo do przenoszenia danych (w zakresie danych przetwarzanych na podstawie zgody).

Czy przysługuje Państwu prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych?
Tak. Dobrowolnie wyrażona zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Gdzie można złożyć skargę?
Jeżeli uznacie Państwo, że administrator danych nie przestrzega przepisów RODO, możecie Państwo złożyć skargę organowi nadzorczemu. W Polsce jest nim Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Szczegółowe informacje dotyczące trybu i sposobu złożenia skargi znajdziecie Państwo na stronie WWW Urzędu Ochrony Danych Osobowych (https://uodo.gov.pl/pl/83/155) oraz w punkcie kontaktowym inspektora ochrony danych.

Czy podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym lub warunkiem zawarcia umowy oraz czy jesteście Państwo zobowiązani do ich podania i jakie są ewentualne konsekwencje niepodania danych?
Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22[1] Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Odmowa ich podania skutkować będzie brakiem możliwości wzięcia udziału w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

Czy dane osobowe służą zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji lub profilowaniu?
Dane osobowe nie podlegają profilowaniu ani nie są wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

……………………………………………………………………………………………………………………………………
Imię i nazwisko osoby, której zgoda dotyczy oraz data i podpis osoby wyrażającej zgodę